Simpel sluit gewoon af na het betalen

by • November 28, 2012 • CoolComments (5)1586

Telecomprovider Simpel is een prijsvechter op de telecommarkt. Ze bieden zeer goedkope abonnementen aan. Ze adverteren er vaak mee en het klinkt allemaal positief. Helaas ben ikzelf ook klant van de prijsvechter. Ik zit er net twee maanden en het gaat nu al fout. De provider is lang niet zo simpel. Helemaal niet als het om administratie draait. Sinds gisteren lig ik in de clinch met de provider. Ik heb gewoon mijn rekening (notabene met spoedoverboeking) betaald. Maar wat schetst mijn verbazing? Ik kreeg gisteravond een sms’je dat mijn telefoonnummer afgesloten is voor uitgaande gesprekken, sms’jes sturen en mobiel internet.

Ik keek vervolgens op mijn persoonlijke pagina en daar staat toch echt dat het factuur is voldaan. Ik heb daarom vanmorgen de klantenservice gebeld en mijn klacht gedeponeerd. Ze wilden mijn uiteraard wel weer aansluiten, maar dan wordt er wel € 15,25 in rekening gebracht op mijn volgende factuur. Hun hebben de administratie niet op orde, sluiten mij af en vervolgens moet ik dan ongeveer 15 euro betalen om me weer aan te laten sluiten? Dat ben ik dus niet van plan. Ik heb daarom ook de OPTA gebeld en hoor morgenmiddag wat mijn mogelijkheden zijn. Ik ga natuurlijk niet betalen voor hun fouten.

Ik ben niet de enige die narigheden ondervindt bij Simpel. De provider werd zelfs bij het programma KASSA op zijn vingers getikt, omdat het heel erg veel fouten maakt. Maar dat is nog niet het enige. Het regent ook op andere plaatsen klachten over Simpel. Onder andere hier en hier. Hoewel de directeur van Simpel beterschap beloofde, lijkt hij zijn beloftes niet na te komen. Het regent nog steeds klachten over het bedrijf. Zie hieronder een fragment van KASSA.

Wordt vervolgd dus.

Pin It

Related Posts

5 Responses to Simpel sluit gewoon af na het betalen

  1. Bel er al ruim 3 jaar mee, tot nu toe erg tevreden, wel rekenen ze soms € 5,00 extra voor zaken die ik toch echt niet zelf heb veranderd in mijn abonnement/account.

  2. Beste Susanne, dan ben je een van de weinige. Ik moet toegeven, dat ALS het werkt, dat het prima werkt. Maar het moge duidelijk zijn dat ze vaak hun zaken niet op orde hebben. Zolang u er tevreden mee bent is er niets op tegen. Zo ziet u maar. Bij u kan Simpel wel normaal doen, maar dat is bij vele anderen helaas niet het geval. Bedankt voor uw reactie ;-).

  3. David Veré says:

    Hmm. Herkenbaar verhaal. Kreeg ook een aanbod voor duizend minuten en dito smsjes. Afgeschreven, en maar wachten. Wachten. Bijna? Nee. Wachten. Volgens het schrijven wat ik kreeg kon ik de ‘voortgang van de aanmelding’ volgen via een persoonlijke pagina, waar jij ook over schrijft. Maar iets volgen wat er niet is… Anderhalve maand later: Nog niets. De persoonlijke pagina werd opgeheven door een technische storing. Heerlijk.

    Ik heb wel wat geduld, maar helemaal onbegrensd is dat niet. Gebeld. Duurt lang. Mail gestuurd met daarin de niet bepaald beweegbare tekst: “Regel wat binnen een week of ik zeg op, dit duurt te lang.”
    En te lang bleef het duren. Incasso gestorneerd uiteraard, en vervolgens kreeg ik mail na mail na mail na mail van een of andere incassoclub die namens deze telefoonhorken dat bedrag – voor niet bewezen diensten – alsnog wilden hebben.

    Uiteindelijk geen gezeik mee gehad, maar voor een partij zoals Simpel had ik me schor kunnen schreeuwen ipv bellen naar hun klantenservice. Normaliter, bij de gevestigde providers, sluit je een abbo af en het werkt. Duurt niet zo lang en dat hoeft ook niet. Duurt het wel lang, krijg je bericht.
    Zucht. Goed verwoord. De OPTA weet wel raad.

    Sterk geschreven Robin! 🙂

  4. Robin says:

    Ja ze kunnen veel vertellen, maar de klant is altijd de dupe van hun wanprestaties. Ik trek alles uit de kast om Simpel over te halen mijn nummer te deblokkeren. Doen ze dat niet, dan zal ik ze officieel in gebreke stellen en zal dan het contract laten ontbinden. Met de eis dat mijn nummer meegenomen kan worden naar een PREPAID EN NORMALE aanbieder. Morgen de reactie van de OPTA maar afwachten. Bedankt voor je reactie en complimenten 😉 Ik zal morgen weer een artikel schrijven over dit fenomeen, met de reactie van de OPTA 🙂

  5. jeannet says:

    Robin en David,

    Zitten wij nu met 3 personen in hetzelfde schuitje. Ik ben altijd fervent tegenstandster geweest (en weer opnieuw) voor abonnementen. Jarenlang was ik een tevreden prepaid beller. Totdat ik mij liet verleiden: leuk kado erbij: 4 gratis kaarten voor Duinrell en gratis parkeerkaart) en tarieven waar je als prepaid beller toch wel lekker mee wordt gemaakt. Ik ging het experiment aan, “wat kon mij gebeuren met 100 smsjes per maand voor 2,50 euro en 100 belminuten ook maar 2,50 euro?”. Het begon met wachten op de simkaart, kreeg wel alle code’s etc. maar de bewuste simkaart kwam niet opdagen, dus bellen. Was al verzonden wist men mij te vertellen, maar daar ik niets ontvangen had, kreeg ik een vervangende simkaart (later bleek die mij in rekening te zijn gebracht!). Voicemail staat aan bij ontvangst, schakelde zelfs direct over op voicemail, zonder dat ik de kans kreeg te antwoorden! Uitzetten kan alleen na contact met het 0900 nummer. Nog regelmatig “vliegt” de voicemail op mijn toestel, de reden daarvan is “onbegrijpelijk” laten wij het maar technische storing noemen……dus dan wordt wederom het 0900 nummer gebeld. (dat 0900 nummer is voor hen vast een hele leuke nevenverdiensten). Nu moet ik wel zeggen, dat ze mij altijd wel in het gelijk hebben gesteld: die in rekening gebrachte kosten voor de vervangende sim-kaart zijn terug geboekt en voor die maand wachten, heeft men die maandkosten ook in mindering gebracht, dus daar kan ik niet over klagen. Wel over de voice mail die naar willekeur aan en uit springt ?… De rekeningen zijn tot nu toe te begrijpen, maar na al die negatieve berichten, zoals Robin in zijn artikel vermeldde, ja dan houd ik mijn hart vast voor de komende 19 maanden die ik nog bij Simpel moet blijven….. pfff
    Heb nieuwe posts aangevinkt, want ik ben erg benieuwd hoe Opta zal reageren en wat wij als consument kunnen doen, als Simpel blijft falen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *